Pełna czy uproszczona? Co wybrać dla swojej działalności?
Gdy wiemy już czym będzie zajmować się nasza firma, poza mnóstwem innych pytań i decyzji, musimy zdecydować w jaki sposób będziemy ją rozliczać.
Pełna księgowość
Pełna księgowość to dokładny system rejestrowania finansów firmy, przeznaczony dla dużych przedsiębiorstw, takich jak spółki akcyjne czy z o.o., oraz firm z rocznym przychodem powyżej 2 mln euro. Dzięki swojej złożoności, jest to najprecyzyjniejsza forma zarządzania finansami. Wymaga prowadzenia ksiąg rachunkowych, w tym głównej, pomocniczych oraz rejestru majątku.
Księgowość uproszczona
Uproszczona księgowość to prostszy system rejestrowania finansów, przeznaczony dla małych firm i osób prowadzących działalność gospodarczą, które nie przekraczają określonych progów przychodów. Jest łatwiejsza w prowadzeniu niż pełna księgowość i obejmuje podstawowe formy ewidencji, takie jak książka przychodów i rozchodów, ewidencja ryczałtowa, czy karta podatkowa.

0 komentarzy